Mijn eerste stagedagen bij Caritas - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Kelly Snellings - WaarBenJij.nu Mijn eerste stagedagen bij Caritas - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Kelly Snellings - WaarBenJij.nu

Mijn eerste stagedagen bij Caritas

Door: Kelly Snellings

Blijf op de hoogte en volg Kelly

07 November 2017 | Oostenrijk, Zell am Ziller

Hallo liebe Leute,

Afgelopen donderdag had ik mijn eerste stagedag & jeetje wat was dat moeilijk! Ik voelde me weer het kleine meisje van 4 jaar die voor de eerste keer naar de 'grote' school ging.

Wat mij het meeste opviel tijdens mijn eerste twee stagedagen was dat men hier heel veel tijd, energie en aandacht besteedt aan elke cliënt individueel. De werkdruk ligt hier in Oostenrijk trouwens een stuk lager dan bij ons in Nederland. Dit was voor mij wel héél erg wennen, ik ben het niet gewend om ook maar 5 of 10 minuutjes op mijn luie 'vot' te zitten en even niks te doen haha.

De eerste twee stagedagen zijn écht omgevlogen en al snel kon ik gaan genieten van mijn weekend. Zaterdag hebben we onze stadfietsen gepakt en een fietstochtje door het Zillertal gemaakt richting Mayrhofen. Dit was een fijne manier om het Zillertal beter te leren kennen en te genieten van het lekkere zonnetje.

Zondag was het hikingday voor ons, we zijn een flink rondje gaan lopen op de Zellberg en genoten nog van het mooie uitzicht in het dal vanaf de berg voordat 'es losging mit dem schlechten Wetter'. Tijdens deze wandeling maakten we kennis met ons nieuwe vriendje, de mooie dorpshond van Zellberg.

Maandagmorgen de eerste sneeuw voor ons, zelfs tot in het dal (JOEPIEEE). Een geweldig uitzicht, maar jeetje wat een verschrikkelijke wandeltocht richting het station. Want er stond weer een nieuwe werkweek voor de deur voor mij en ik mocht weer met de trein naar mijn werkplek in Uderns.

Maandag was voor mij een halve stagedag en daarna een namiddag/avond in Innsbruck op het hoofdkantoor van Caritas. Tijdens deze middag/avond kregen we verdere uitleg over wat de stichting Caritas allemaal betekent voor de samenleving. Heel erg interessant, maar wat een kletskousen allemaal haha.

Dinsdag was het 'ausflug-tag' op stage. Met een aantal collega's en een aantal cliënten gingen we op stap naar Schwaz. Hier genoten we van het shoppen in het winkelcentrum en de lekkere lunch.

Stage bevalt mij op dit moment heel erg goed. Je merkt dat je heel erg gewaardeerd wordt als persoon door zowel je collega's, maar ook zeer zeker de cliënten waar je mee werkt. Dit geeft je als mens een ontzettend fijn en voldaan gevoel.

Liebe Leute, macht's gutt und bis bald!
Euere Kelly
-XXX-

  • 07 November 2017 - 21:46

    Rachel:

    Mooi om te lezen Kelly. Een stapje terug en meer tijd voor de mensen en dus ook voor jezelf!
    En heerlijk die sneeuw.... geniet er maar van!

  • 07 November 2017 - 23:15

    Kelsy:

    Super om te horen Kels! En sneeuw!! Daar ben ik zeer zeker jaloers op! Geniet ervan xxx

  • 07 November 2017 - 23:26

    Marianne:

    Geweldig weer geschreven echt fijn om je zo te mogen volgen
    Maak er wat moois van je bent een kanjer

  • 11 November 2017 - 17:52

    Angela:

    Hee Kelly,
    Volgens mij gaat het je goed af. In- en ontspanning volop! Maak er wat van, komt helemaal goed met jou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Stagiaire bij Caritas Zentrum Zillertal in Uderns, Oostenrijk.

Actief sinds 31 Okt. 2017
Verslag gelezen: 849
Totaal aantal bezoekers 12578

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2017 - 30 April 2018

Mijn avontuur in Oostenrijk

Landen bezocht: