Winterse weken in Oostenrijk - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Kelly Snellings - WaarBenJij.nu Winterse weken in Oostenrijk - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Kelly Snellings - WaarBenJij.nu

Winterse weken in Oostenrijk

Door: Kelly Snellings

Blijf op de hoogte en volg Kelly

03 December 2017 | Oostenrijk, Zell am Ziller

Hallo Lieve mensen,

De afgelopen anderhalve week was voor mij een drukke, maar ó zo leuke week!

Vorige week vrijdag zijn we naar de kerstmarkt in Innsbruck geweest en hebben we genoten van de gezellige sfeer en de traditionele Oostenrijkse gerechten tijdens de kersttijd (jammie!).
Een echte aanrader om een keertje de Christkindlmarkt in Innsbruck te bezoeken als je in de buurt bent!

De rest van het weekend hebben we lekker genoten van ons vrije weekend en eigenlijk niet veel uitgespookt haha (ook wel eens lekker).

Daarna stond er weer een nieuwe werkweek voor de deur voor ons allebei. Op mijn stageplek voel ik me steeds meer thuis, de afgelopen week heb ik me bezig gehouden met de kerstdecoratie en mezelf verbaasd met hoe mooi al mijn creaties zijn geworden.
Op stage merk je heel goed dat de cliënten nog meer naar je toe beginnen te trekken en dat de taal eigenlijk helemaal geen barrière meer vormt tijdens het werken.
Afgelopen maandag was er een uitstapje naar de Ikea in Innsbruck met een aantal cliënten en twee collega's. Hier heb ik ontzettend van genoten en de mensen die mij goed kennen weten précies waarom (en ja ik heb weer wat leuke spulletjes gekocht haha).
Afgelopen vrijdag was er de kerstviering op stage met de cliënten en hun ouders. Ontzettend leuk om een praatje te maken met de ouders van de cliënten en een heel fijn gevoel gaf het mij dat ze zoveel interesse in mij toonden! Om 13.00u vrijdagmiddag stond er een heeeel leuk weekend voor de deur!

Vrijdagavond was er de opening van het winterseizoen bij de Zillertal Arena bij ons in het dorp. De nieuwe collectie van de skikleding werd middels een modeshow gepresenteerd en we genoten van een lekker Zillertals biertje.

Zaterdag was het tijd voor de wekelijkse boodschappen op onze stadfiets.. dit gaat helaas steeds wat slechter vanwege het ijskoude weer en de sneeuwval van de afgelopen week. Maargoed, we zijn niet van suiker dus we hebben onze voorraad weer bijgevuld haha!
Zaterdagmiddag vierdden we de eerste advent in het dorp met de andere inwoners, met zelfgemaakte spulletjes en Oostenrijkse specialiteiten.

Vandaag was de mooiste dag van het weekend. Vanmorgen zijn we met de liften van de Zillertal Arena omhoog gegaan, helemaal boven een stukje rondgelopen en genoten van het mooie uitzicht (wel gebaald dat we niet zijn gaan skiën...). Daarna weer met de lift terug naar het Mittelstation en vanaf hier helemaal naar beneden naar Zell am Ziller gelopen. Genoten, genoten en nog eens genoten.
Al met al een ontzettend fijn weekend gehad.

De komende week staan er 4 werkdagen op het programma, vrijdag is er een feestdag in Oostenrijk dus hebben we een extra lang weekend. Voor mij trouwens een éxtra éxtra lang weekend. Komend weekend komt er namelijk bezoek uit Nederland & 12 december ben ik natuurlijk jarig dus heb ik een paar daagjes extra vrij na het weekend en begin ik 13 december weer met werken.

Ik verheug me enorm op bezoek en het inrichten van ons appartement met kerstspulletjes en onze kerstboom.
Al met al gaat het dus ontzettend goed met mij hier in Oostenrijk. Ik voel me heel erg op mijn gemak hier en vind het totaal geen straf om 5 dagen per week te gaan werken & in het weekend te genieten van het mooie Zillertal!

Heel veel liefs van mij uit het Zillertal & tot snel,
Kelly
-XXX-

  • 04 December 2017 - 23:03

    Marianne:

    Geweldige inpressie weer van jou heel veel succes en tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Stagiaire bij Caritas Zentrum Zillertal in Uderns, Oostenrijk.

Actief sinds 31 Okt. 2017
Verslag gelezen: 707
Totaal aantal bezoekers 12596

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2017 - 30 April 2018

Mijn avontuur in Oostenrijk

Landen bezocht: