Sneeuwdump!! - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Kelly Snellings - WaarBenJij.nu Sneeuwdump!! - Reisverslag uit Zell am Ziller, Oostenrijk van Kelly Snellings - WaarBenJij.nu

Sneeuwdump!!

Door: Kelly

Blijf op de hoogte en volg Kelly

22 Januari 2018 | Oostenrijk, Zell am Ziller

Grüßt euch miteinander!

Inmiddels zijn alweer heel wat dagen omgevlogen sinds mijn laatste blog. We hebben ontzettend veel bezoek uit Nederland gehad, heel erg leuk allemaal maar de energie-tank is bij ons beiden even leeg hihi, dus we zijn blij dat we de komende daagjes met z'n 2tjes zijn :)

Twee weken geleden heb ik mijn eerste daagjes gewerkt op de andere afdeling, ontzettend leuk om daar te mogen werken! Wel heel erg wennen in het begin, de cliënten hebben namelijk een iets hoger niveau dan de cliënten waarmee ik gewerkt heb. Dus je kunt de cliënten meer taken aanbieden, zoals zelf hun 'rotzooi' opruimen. Dit was even omschakelen, aangezien ik op de andere afdeling dat altijd zelf deed.

Het contact met de cliënten op de tweede etage verloopt allemaal erg soepel en ze zijn meteen erg open naar mij toe. Dit leidt tot erg leuke gesprekken, bijvoorbeeld heel simpel over Nederland en wat nou écht typisch Nederlandse gewoonten zijn of Nederlands eten is.

De vorige week heb ik een gedeelte van mijn examen afgelegd, ik heb namelijk een bakactiviteit uitgevoerd. De cliënten en collega's hadden hoge verwachtingen, maar deze heb ik hélemaal waargemaakt :)
Ik heb namelijk twee 'Streusselkuchen' gemaakt. Een heerlijke limburgse 'grummele vla mit pudding' en eentje met 'himbeermarmelade'.
Deze bakactiviteit is goed geslaagd en morgen mag ik weer opnieuw aan de slag in de bakkerij op stage :)

Ondanks de wisseling op stage en het vele bezoek de laatste tijd was er gelukkig nog tijd over voor ontspanning. Samen met het verschillende bezoek zijn we een aantal daagjes gaan skiën in de Zillertal Arena.

Vorige week maandagavond was wel even een hoogtepuntje! Als verassing voor de verjaardag van Jordy had ik geregeld dat we beiden mochten meerijden met een Pistenbully in Hochfügen. Dit was een echte belevenis, het was zó gaaf!

Afgelopen weekend was er een ontzettende sneeuwdump bij ons in het Zillertal. Gisteren hebben we genoten van ons vrije dag samen en zijn een stuk gaan wandelen in de verse sneeuw.

Vandaag begon weer een nieuwe werkweek, maar die begon niet zoals een normale werkweek.. deze begon namelijk met een survivaltocht vanuit thuis naar het station in Zell am Ziller om vervolgens naar mijn werk te gaan met de trein.... Maar het was het allemaal waard voor een ontzettend mooi uitzicht over de witte bergen in ons geliefd Zillertal!

Zoals jullie merken voel ik me nog steeds ontzettend fijn hier in Oostenrijk! Misschien denken jullie zelfs dat het van een 'leien dakje' gaat hier, maar niets is minder waar. Ook ík heb af en toe moeilijke dagen ertussen zitten. Maar met ontzettende lieve collega's en een héle lieve, zorgzame vriend ben ik deze dagen weer heel snel vergeten en kan ik weer genieten van alles om me heen!

Lieve groetjes en tot snel
-XXX-
Euere Kelly

  • 22 Januari 2018 - 21:54

    Kelsy:

    Weer een mooie blog kels! En tof om te horen dat je nieuwe (tweede) plekje op stage goed bevalt! Als je terug bent geef ik je ook een bakopdracht hihi

  • 23 Januari 2018 - 08:47

    Peter Eijer:

    Heey Kelly, vanmorgen zie ik jouw blog, ik lees deze... en mijn dag is meteen goed begonnen! Fijn om te lezen dat het goed met je/jullie gaat! Betreft de dalen: ze horen er bij en maken je sterk (zonder ze te willen bagatelliseren :) )...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelly

Stagiaire bij Caritas Zentrum Zillertal in Uderns, Oostenrijk.

Actief sinds 31 Okt. 2017
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 12572

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2017 - 30 April 2018

Mijn avontuur in Oostenrijk

Landen bezocht: